Communitymanagement - Webbeheer

Up to date, altijd 

Relevant worden, relevant blijven

Webbeheer

Kan jouw website wel een opkikker gebruiken?

 

De inhoud is op onderdelen summier, niet alle talen staan online, het laatste nieuws dateert alweer van 3 maanden terug en Google weet je niet zo heel snel te vinden.

 

Om jouw website weer up to date te krijgen en te houden, neemt Relevant Rohlof eerst je contentstrategie flink onder handen. Dan volgt een frisse look and feel en sterke en goed vindbare inhoud in alle talen die je wilt.

Relevant blijven

Als de website er eenmaal weer staat en er weer toe doet, dan zorgen we dat je relevant blijft. Dat doen we op drie manieren:

  • Basis: We plaatsen nieuws, updates en materiaal dat jij bij ons aanlevert en houden de kalender op orde.

  • Start: Elke maand verrijken we jouw website door relevante content te creëren; artikelen, blogs, video’s, klantverhalen, whitepapers, best practices, animaties etc.    

  • Smart: Met het Smart Content abonnement zorgen we ervoor dat je relevant blijft voor al jouw doelgroepen via al je communicatiekanalen, van Instagram tot YouTube, van Snapchat tot Facebook, van je maandelijkse nieuwsbrief tot je jaarlijkse conferentie.

We hebben kennis van de meest gangbare content management systemen , zijn goed op de hoogte van alle veiligheidseisen en gaan uiteraard op de meest zorgvuldige wijze om met de gegevens die je ons toevertrouwt. 

Search Engine Optimization (SEO)

Onze ervaring leert dat er ook een wereld te winnen valt aan de achterkant van je website. Search Engine Optimalisatie (SEO) is eigenlijk onmisbaar voor elke website. Want het draait om snelheid, indexatie, de juiste sleutelwoorden, responsiveness en de links van en naar andere websites. Maar bezint, eer ge begint. Relevant Rohlof start altijd met een inventarisatie, voordat je grote, kostbare stappen zet die misschien niet het juiste effect bereiken.

 

Onze inventarisatie bestaat uit:

  1. Standaard verkeersanalyse: waar komen bezoekers vandaan, wat doen ze op de website, hoe lang blijven ze er, via welk kanaal komen ze binnen? Hoe is het klikgedrag? Wie linkt er naar de website en naar wie linkt de website?

  2.  Concurrentie-analyse: hoe doet de concurrentie het online? Hoe worden zij gevonden, hoe genereren zij verkeer op hun website? Welke sleutelwoorden gebruiken zij en jij niet?

  3. Technische analyse: Hoe is de technische status van de website, hoe zit het met beveiliging, errors and warnings, laadsnelheid, responsiveness, missing links, de grootte van foto’s en visuals etc. Vanzelfsprekend letten we ook op de juiste Google-instellingen.

 

De inventarisatie leidt tot aanbevelingen voor verbetering. Die aanbevelingen delen we op in quick wins en investeringen. Samen met jou kijken we hoe we het vervolg aanvliegen, bijvoorbeeld via een uitbreiding op het Smart Content abonnement, waarbij we de aanbevelingen in de loop der tijd realiseren en de resultaten monitoren. 

 

Het verbeteren van de SEO is, net als met Smart Content een zaak van de lange adem. Door ze te combineren, dus Smart Content én SEO ontstaat op termijn een sterk, goed vindbaar merk met een verhaal. 

  • LinkedIn - Black Circle
  • Black Twitter Icon