Communitymanagement - Monitoring

Hou het overzicht

Relevant worden, relevant blijven

Monitoring

KPI's

Iedere organisatie heeft doelstellingen, voor de lange en de korte termijn. Doelstellingen op het gebied van omzet, winst, aantallen klanten, klanttevredenheid etc. Relevant Rohlof helpt je jouw bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar (online) marketing & communicatie prestatie-indicatoren (KPI’s).

Maar wat zijn goede KPI’s en hoe monitor je deze?

Jouw doelstellingen staan centraal bij het bepalen van jouw contentstrategie. Die doelstellingen vertalen we naar slimme KPI’s.

  • Nieuwe prospects en sales qualified leads? 

 Dan monitoren we hoe lead generatie bij jouw organisatie in zijn werk gaat. Bijvoorbeeld door de kliks, doorkliks en de doorklikratio te meten. Maar we letten ook op conversie en de conversieratio en we nemen alle offline contactmomenten mee. Zo brengen we de opbouw van jouw sales funnel in beeld en helpen we je keuzes te maken in je contentstrategie. 

  • Show me the money!

 Als je het aantal transacties in je webshop of de gemiddelde orderwaarde wilt verhogen, dan is het onder andere belangrijk het aantal nieuwe klanten, hun keuzes en de gemiddelde leadtime continu in beeld te hebben. Dat geeft je meteen de gelegenheid de verhouding uit te rekenen tussen jouw investeringen in e-commerce en de directe opbrengsten.

  • Vergroten van je naamsbekendheid

 Via webanalyse tools en social media monitoring meten we hoe groot je bereik is en hoe jouw merk wordt gewaardeerd. We houden het bezoek op je website en de groei van je volgers in de gaten. Zo krijg je een aardig beeld van je naamsbekendheid en je imago. Wil je meer weten over online gedrag en hoe dat te sturen? Samen met onze partner Braynz helpen we je met neuro-marketing technieken als nudging en eye-tracking.  

  • Aan de slag met jouw merk

Bereik is een ding, uiteindelijk wil je natuurlijk dat mensen aan de slag gaan met jouw merk. Waarderen ze de content die je hebt gecreëerd, sturen ze het door, geven ze commentaar of tips? Door de engagement te meten kun je precies achterhalen of en wanneer jouw content aansloeg bij jouw doelgroep. Met de Net Promotor Score (NPS) meten we tot slot of jouw relaties je aanbevelen in hun netwerk.

  • Tot uw dienst!

Als je social media gebruikt om klantvragen te beantwoorden, klachten op te lossen en klanten verder te helpen bij hun wensen, dan meten wij hoe snel dat gebeurt en of alles naar wens is verlopen. Tevreden klanten komen immers weer terug. 

Monitoring brengt jouw 'score' ten opzicht van je doelstellingen haarscherp in beeld. Zodat jij je communicatiestrategie of contentstrategie telkens kunt bijsturen. Daar adviseren we je graag bij

 

  • LinkedIn - Black Circle
  • Black Twitter Icon