• Natalie Rohlof

Luxe in de verkoop

Hendrix en Versteeg Interieurconcepten ontwerpt en realiseert interieurs voor particulieren en bedrijven. Interieurs met een luxe, unieke uitstraling en veel oog voor detail. Niet alleen in het uiteindelijke interieur, ook in de weg ernaartoe. Verfrissende concepten, niet alledaagse kleur- en materiaalkeuze en intensieve begeleiding tijdens de realisatiefase zijn de handelsmerken van eigenaars Valerie Hendrix en Wietse Versteeg. Hoe kunnen we het verkoopproces dezelfde luxe uitstraling geven, terwijl we tegelijkertijd efficiënter en sneller onze klanten bedienen? Met die vraag ging Relevant Rohlof aan de slag.


Zo werken wij!

In de bouwsector is gebrek aan van alles. Niet alleen aan bouwmaterialen en vakmensen, maar ook aan tijd. Vaak genoeg kwamen Valerie en Wietse er te laat achter dat potentiële klanten zich vooral oriënteerden of niet genoeg geld hadden om een luxueus interieurontwerp te laten ontwerpen en realiseren. Zonde van de tijd en moeite! Daarom maakte Relevant Rohlof, in samenwerking met Vandenberg Concept, Design en Online de ‘Hoe werken wij’ brochure. Direct na het eerste contact ontvangen potentiële klanten deze digitale brochure. En direct wordt heel duidelijk wat klanten mogen verwachten en welke acties in gang worden gezet vanaf het moment dat zij hun wensen en ideeën delen met Valerie tijdens de intake. Zo weet iedereen aan tafel waar hij/zij aan toe is.


Standaardofferte

Veel elementen in het verkoopproces van Hendrix en Versteeg Interieurconcepten komen telkens terug. De intake, het inmeten, het eerste concept en het definitieve ontwerp en de realisatie daarna zijn grofweg hetzelfde. Een kwestie van knippen en plakken in de offerte zou je denken. Maar juist door het knippen en plakken werd het er allemaal niet fraaier of duidelijker op. Er miste consistentie en de luxe uitstraling die het bedrijf nu juist zo belangrijk vindt. Door die elementen helder te verwoorden en er een logisch verhaal van te maken, ontstond er een standaardofferte waar Valerie en Wietse steeds op kunnen variëren. De basis blijft hetzelfde en minder gangbare onderwerpen als een akoestisch ontwerp kunnen nu eenvoudig aan de offerte worden toegevoegd.


Sneller in Teamleader

In de CRM-applicatie Teamleader zitten veel mogelijkheden om een offerteproces te vereenvoudigen. Je kunt werken met templates en standaard offertes en artikelen aanmaken en je kunt eenvoudig artikelen en hun omschrijving aan de offerte toevoegen. Hendrix en Versteeg Interieurconcepten had de administratie al ingeregeld via Teamleader, met behulp van Relevant Rohlof is nu ook het maken van een offerte met een aantal klikken geregeld. Snel, efficiënt en met de luxe uitstraling die Hendrix en Versteeg Interieurconcepten zo kenmerkt.


Relevant Rohlof helpt ook jouw sales- en marketingprocessen te verbeteren. Neem contact op en hoor hoe!