top of page
  • Foto van schrijverFleur van der Sanden

Relevant met LinkedIn? Wij vertellen je meer over de nieuwe mogelijkheden

Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Zo in de eerste maand van het jaar presenteren organisaties hun visie op de toekomst. LinkedIn doet daar vrolijk aan mee en biedt sinds kort ook nieuwe functionaliteiten aan zijn gebruikers. Omdat LinkedIn het primaire sociale medium is voor onze klanten, verdiepten wij ons er eens in.


Admin-rollen worden uitgebreid

LinkedIn breidt de Admin-rollen op de Company Pages flink uit. In plaats van één rol die alles kan, ontstaan er nu zes rollen. Zo is er de Super Admin User, degene met alle rechten en alle toegang, is er nu een Content Admin, die alleen content kan plaatsen en beheren en de Analyst, die alleen de statistieken mag exporteren. Voor de advertenties ontstaan er ook drie rollen. De Sponsored Content Poster mag advertenties maken op basis van de reeds geplaatste content. De Lead Gen Forms Manager mag de leads downloaden die binnenkomen op de pagina. En tot slot kent LinkedIn de rol van Pipeline Builder. Deze creëert en beheert pipeline betaalde pagina’s die onder je Company Page kunnen hangen. Vooral de rol van Content Admin biedt de kans om meer werknemers toegang te geven tot het schrijven van posts en het promoten van (online) evenementen of campagnes.



Meer volgers voor de bedrijfspagina

Voorheen was het mogelijk om als Admin-user 100 connecties per maand uit te nodigen om jouw bedrijfspagina te volgen. Recent is dat aantal verhoogd. Vanaf nu is het mogelijk om 200/250 uitnodigingen te sturen per maand. Zo vergroot jij het netwerk van het bedrijf en vergroot je het bereik van je boodschap.


Stories worden nu nog beter

Hoewel wij bedrijven om ons heen nog weinig tot geen gebruik zien maken van de Stories, kan dit de komende tijd interessanter worden. De LinkedIn Stories zijn korte verhalen van 20 seconden die 24 uur zichtbaar zijn. Na 24 uur wordt de Story automatisch verwijderd. LinkedIn is ermee bezig om de functionaliteit en creativiteit van de Stories te verbeteren. Het gote voorbeeld zijn natuurlijk de Stories op Instagram. Zij zijn al een paar stappen verder in de ontwikkeling. Zo kun je op Instagram een Story die normaal 24 uur zichtbaar blijft, vastzetten in de Highlights. Hierdoor blijft de Story staan en wordt deze niet automatisch verwijderd. Instagram is ook een stuk verder in het gebruik van stickers met hastags, muziek, polls etc. Maar wie weet, misschien dat LinkedIn in 2021 deze functionaliteit ook wel weet te vinden.

Meer weten over Instagram Stories? Red Banana legt het uit

Lukt het je niet om de pagina’s te vullen met relevante informatie? Dat maken wij vaker mee. Of wil jij dit jaar eens experimenteren met LinkedIn Stories om je verhaal te vertellen? Dan helpen we je graag verder.


Lees hoe we dat doen of neem contact met ons op. Samen zorgen we ervoor dat jouw bedrijf ook dit jaar relevant en zichtbaar blijft op LinkedIn.

留言


bottom of page