Een kwestie van uithoudingsvermogen
Een van de redenen om te starten met Relevant Rohlof was dat wij zagen dat er bij veel bedrijven veel moeite werd gestoken in het relevant worden. Met veel overtuiging stellen bedrijven hun strategie, missie, visie en doelstellingen op, verdiepen zich in de doelgroepen en ga zo maar door. Maar tegen de tijd dat de plannen op tafel liggen en het op de uitvoering aankomt, gaat het al snel mis. Na een enthousiaste start blijken de plannen toch minder makkelijk uitvoerbaar. En als de initiële campagne eenmaal achter de rug is, komt de klad erin. Het begint met het uitstellen van de nieuwsbrief. Voor je het weet beperkt de externe communicatie zich tot een LinkedIn bericht om een jubilaris te feliciteren. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!
Ambitie
Wat wij veel zien is dat bedrijven wel de ambitie hebben om met hun marketing en communicatie bezig te zijn, maar dat andere zaken voor gaan. Immers, als je van huis uit geen marketeer bent, dan kost het moeite om je ertoe te zetten. Tijdens drukkere periodes gaat het werk dan voor en blijven de plannen op tafel liggen. Een kwestie van wel belangrijk, niet urgent. Op dat soort momenten is een externe inroepen uiteindelijk de beste oplossing. Besteed juist het stuk uitvoering uit en blijf onder de aandacht van jouw doelgroep. Natuurlijk nemen wij niet alleen de uitvoering uit handen, maar verdiepen we ons in jouw bedrijf, zodat we jouw marketing en communicatiestrategie steeds kunnen bijstellen.
Smart Content Abonnement
Een van de bouwstenen van Relevant Rohlof is het Smart Content Abonnement. Dit is dé manier om jouw bedrijf relevant te maken en te houden. In tegenstelling tot de enthousiaste, maar vaak niet realistische plannen van bedrijven, biedt zo’n abonnement wel continuïteit en consistentie.
We stellen samen met jou een contentkalender op en zorgen ervoor dat alle geplande acties ook daadwerkelijk gaan gebeuren. Dat doen we niet willekeurig, maar volgens een doordachte contentstrategie. Een strategie die we samen uitdenken en die bij jouw bedrijf en jouw ambities past. En dan komt het neer op uithoudingsvermogen. Niet elke blog of vlog gaat viral, soms zijn de reacties ronduit lauw. Maar het gaat om die ene. Dat ene telefoontje, die ene reactie, iemand die je spontaan aanspreekt op een event. Dan blijkt vaak dat veel mensen jouw blog wel hebben gezien, soms zelfs gelezen en je toch weten te vinden.
Niet alleen wij
Recent ontstond op social media de vraag of bloggen nog wel zo relevant is. Een blog over bloggen in 2020, wie leest dat nog? Belangrijk om te weten is dat zichtbaarheid en transparantie steeds belangrijker worden. De concurrentie online neemt toe en daarom willen klanten vaak een gezicht van een bedrijf zien. Wat zijn de waarden, hoe is allemaal het begonnen? Welke motieven heeft een bedrijf en wie zitten er eigenlijk achter? Experts zijn het hier mee eens. Maar het zijn niet per se de blogs die het verschil maken, het gaat om het complete (online) plaatje. Vertel je verhaal en breng je drijfveren tot leven.
Heb je ideeën maar vind je het lastig om ze in acties om te zetten? Dan helpen wij je natuurlijk graag verder!
Komentarze