• Fleur van der Sanden

De kracht van professionele fotografie

Een beeld zegt nu eenmaal meer dan duizend woorden. Als we googelen, klikken we sneller op de afbeelding dan op het tekstje eronder. En het succes van Instagram spreekt natuurlijk voor zich. Maar als beginnend ondernemer moet je al aan zoveel dingen denken, dat het inschakelen van een professionele fotograaf er vaak bij inschiet. En laten we eerlijk zijn, met gratis foto’s van Unsplash of Pixabay kom je vaak ook al een heel eind. Maar het inhuren van een professionele fotograaf voegt veel toe. Wat precies? Dat lees je hieronder.

Zien is geloven

Wij spreken uit ervaring als we zeggen dat professionele foto’s invloed hebben op gedrag. Dat van je klanten en relaties, want professionele foto's geven een bedrijf direct een professionele uitstraling. Maar de beelden hebben ook invloed op je eigen gedrag. Als je professionele foto’s laat maken, zie je jezelf terug als vakvrouw of –man en zal je je ook zo gaan gedragen. En dat geldt net zo goed voor bedrijven.

Vertel een verhaal

Een professionele fotograaf vertaalt jouw verhaal in unieke, onderscheidende beelden. Een voorbeeld? Bij Restaurant BuitenHuis schakelde collega Fleur professionele fotograaf Heleen Klop in om het verhaal van het restaurant om te zetten naar beeld. Eigenaren Bart Buitenhuis en Sjoerd Barnhoorn wilden dat Leusdenaren zich thuis zouden voelen in hun restaurant. Een culinair restaurant, warm en sfeervol. Na de briefing van Fleur ging Heleen aan de slag en het resultaat mag er zijn! Kijk vooral even op de website en de Instagram-pagina van het restaurant.

Verbeter je zoekresultaten

Professionele foto’s met de juiste omschrijvingen en tags worden door Google geïndexeerd en dragen bij aan de vindbaarheid van jouw website. Want mooie, aansprekende foto’s verleiden je sneller om te klikken, we zeiden het al. En daarmee verschijnen ze sneller in de zoekresultaten van Google Afbeeldingen. De investering heb je dan waarschijnlijk al snel weer terugverdiend.

Lekker veelzijdig en toch consistent

Een goede foto kun je op talloze manieren gebruiken. Op social media, op je website, in brochures, menukaarten en emails. Ze worden deel van de identiteit van je bedrijf en onderstrepen je merkwaarde. Laat je een serie foto’s maken, dan zorgt professionele fotografie voor een consistent beeld. Met een duidelijke briefing weet de fotograaf hoe je in beeld gebracht wilt worden en welke stijl het beste bij je past. Die stijl komt vervolgens terug op elke foto. Of dat nu een overzichtsshot is of een close-up, of het nu gaat om je ‘signature dish’ of een foto van het nieuwe pand.

Niet zomaar een foto

Het beste resultaat bereik je door vooraf goed na te denken over het verhaal wat je wilt vertellen en dat te vertalen naar een praktische briefing. Kun jij daarnaast onze hulp gebruiken bij jouw contentstrategie en de uitvoering hiervan? Wij helpen je graag! Neem contact op.

Recente berichten