top of page
  • Foto van schrijver Natalie Rohlof

Bloggen op maat: doelgericht en persoonlijk


In onze recente post ‘’Bloggen voor de context’’ gingen we in op het belang van bloggen. Bloggen kan in allerlei vormen en maten, met verschillende doeleinden. Bij Relevant Rohlof zijn we wekelijks, dan wel dagelijks, bezig met het creëren en structureren van blogs voor verschillende bedrijven. Ze hebben elk hun eigen doelen en stijl en hun blogs moeten dat natuurlijk onderstrepen. Lees hier hoe Relevant Rohlof dat aanpakt.

Van minpunten naar tips

Leverancier van parkeermanagementsystemen WPS Parking Solutions is recent begonnen met bloggen. Het viel de afdeling Verkoop namelijk op dat veel kleine gemeenten niet veel deden met de gegevens die uit hun parkeermanagementsysteem rolden. Daarnaast was het bedrijf zelf erg trots op het behalen van de ISO-certificering en zocht naar een haakje om dit onder de aandacht te brengen. De eerste versie van de blog beschreef precies dat, maar miste een goede ‘leesreden’. Want waarom zou je een blog lezen waarin je alleen maar wordt gewezen op de minpunten van je aanpak? Daarop werd Relevant Rohlof gevraagd er eens een frisse blik op te werpen. Door de observaties van WPS aan te bieden als tips, met de ISO-certificering als bewijsvoering, werd de content relevant voor de doelgroep. Met leuke reacties en leads tot gevolg.

Persoonlijke aanpak onderstrepen

Voor logistiek dienstverlener IDS schrijven we maandelijks artikelen en zijn we sinds deze zomer ook nauw betrokken bij de maandelijkse blogs. De artikelen zijn vooral beschouwend van aard en IDS miste de persoonlijke benadering die hen kenmerkt. Daarom beschrijven de blogs de persoonlijke inzichten van de business development manager. Inzichten die hij opdoet in zijn contacten met diverse functionarissen. En vooral die persoonlijke insteek blijkt de sleutel tot meer reacties en meer conversie. Samen met de artikelen dragen ze zo bij aan de positionering van IDS als onafhankelijke expert in de logistiek waar persoonlijke aandacht centraal staat.

Bloggen als referentie

Fotografe Heleen Klop draait het graag om. Niet haar observaties staan centraal in de blogs op haar site, maar juist die van de klant. Hoe ervaren zij een zakelijke fotoshoot of een bruiloft? Het vraagt misschien wat meer voorbereiding, maar biedt een interessant perspectief voor toekomstige klanten. Recent schreven wij een blog voor Heleen waarin wij de ervaring van onze eigen zakelijke fotoshoot deelden. Zo sneed het mes aan twee kanten, een waardevolle blog voor Heleen en leuke content voor Relevant Rohlof!

Welke doelstellingen wil jij bereiken met je blog? Of wil je gewoon eens een frisse blik op je content? Dan helpen we je graag!

bottom of page