Bloggen voor de context
"It starts with why", dat stelde Simon Sinek al. Daarna pas volgt het wat en het hoe. En hoewel de meeste MKB-bedrijven feilloos weten wat ze verkopen en hoe ze dat aanpakken, blijkt het waarom vaak lastiger onder woorden te brengen. Terwijl het niet zo lastig hoeft te zijn. Want het waarom staat direct in relatie tot de waarde van jouw product of oplossing voor de klant. Leg uit welk probleem je nu eigenlijk oplost door jouw product te kopen en je hebt het waarom direct te pakken. Maar wat nu als je meer context wilt schetsen? Of jouw mening over de ontwikkelingen in jouw vakgebied wilt geven? Jouw ervaringen of inzichten wilt delen?
Ga bloggen!
Een blog biedt je alle kansen om – free format – je mening te geven en het heeft nog meer voordelen. Zo wordt je bedrijf beter gevonden op Google. Dat komt doordat je in je blog, waarschijnlijk zonder dat je het zelf doorhebt, zoektermen gebruikt die Google vaker met jouw bedrijf associeert. Daarnaast komen gasten eerder op jouw site als daar iets relevants te beleven is en Google leidt ze graag daarheen. Bloggen dwingt je jouw verhaal aan te scherpen én te verdiepen. Je kunt immers niet telkens hetzelfde verhaal vertellen, al snel moet je de diepte in. Verder bouw je met bloggen verder aan de zichtbaarheid en autoriteit van je bedrijf en dat van jezelf. Met de toename van het smartphone gebruik, is ook de toename van het aantal online zoekopdrachten gestegen, naar meer dan 3,5 miljard per dag. We hebben met zijn allen dus nog steeds, en steeds meer, informatiehonger. Dat vergroot de kans dat jouw blog, met een relevante bijdrage aan het werkveld een trouwe schare vaste lezers bedient die benieuwd zijn naar jouw visie of ervaringen.
Ik wil wat zeggen
Ben je niet zo vaardig met woorden en zinnen, maar weet je wel wat je wilt zeggen? Dan helpen we je graag! Zo schreef Natalie recent voor  Mett een  blog over de inzichten die Mett heeft opgedaan bij  online participatie rondom de energietransitie. Voor IDS zijn we net gestart met een blogserie over de uitdagingen waarmee managers in de logistieke keten worstelen. En omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden, helpen we je ook met vlogs of een Insta-takeover.
Wil je weten hoe we dat doen of waarom? Dan komen we graag in contact met je!