Oude krant of life-line?
Sinds de start van mijn nieuwe bedrijf ben ik bezig met mijn Tour d'Hollande; netwerkgesprekken, koffie-afspraken en nuttige belgesprekken-vanuit-de-auto. Tijdens die netwerkafspraken krijg ik soms te horen dat investeren in content niet zo'n prioriteit heeft, omdat de meeste opdrachten toch via-via komen. Maar juist als je zakendoet via mond-op-mond reclame wordt jouw website als eerste geraadpleegd.
Ga maar na. Als je zelf een afspraak hebt met zeg, een makelaar, die je is aangeraden door een goede kennis, check je toch even de website. Met wie heb je de afspraak eigenlijk en wie werken er nog meer? Welke huizen staan er in de verkoop? Wat bieden ze precies? Waar zitten ze en hoe lang bestaat het bedrijf al? Al deze informatie scan je in maximaal 2 minuten. En dan natuurlijk op je smartphone. Welk beeld blijft bij je hangen van die makelaar als de laatste update dateert van juni 2016? Je krijgt toch het idee dat je een oude krant zit te lezen als je je nog steeds kunt opgeven voor de Open Huizendag van 1 oktober jongstleden. Op een website die nog steeds niet responsive is. Hoeveel mensen zouden op basis hiervan afhaken en een ander zoeken? Een op de drie, vier misschien? Het zijn er in ieder geval teveel!!
De life-line naar nieuwe opdrachten
Investeren in content is dus van levensbelang. Content is je life-line naar nieuwe opdrachten. Want het onderstreept jouw verhaal. Dat verhaal is de reden waarom mensen met jou in zee willen, of overwegen. Het mooie is, jouw verhaal bestaat al en de content is overal. Het zijn niet alleen de nieuwste eigenschappen van je product of dienst, het zijn juist alle andere dimensies rondom jouw verhaal die het interessant maken. Denk aan de locatie waar je gehuisvest bent, de ontstaansgeschiedenis en de professionals die er werken. Al die dimensies onderstrepen je autoriteit. In dit digitale tijdperk meer dan ooit.
Ontdekkingsreis
Hoewel de content overal is, laat het zich niet zo makkelijk vangen. Het verstopt zich graag in de hoofden van je medewerkers, in archieven of ruwe schetsen. Daarom zet ik in 2017 mijn Tour d’Hollande graag samen met jou voort. Samen op ontdekkingsreis naar de content in jouw organisatie.
Op naar een prachtig, relevant, zichtbaar en actueel 2017!