• Natalie Rohlof

Tenderreview helpt aannemer Averesch aan de overwinning


Station Rotterdam Alexander wordt dagelijks gebruikt door zo’n 37.000 bus-, metro- en treinreizigers en is toe aan een grondige verbouwing. In 2018 en 2019 wordt Station Rotterdam Alexander verbouwd tot een modern openbaar vervoersknooppunt waar metro en trein onder één dak samenkomen. Er komen meer winkels in het nieuwe station, een transparante gevel en nieuwe, transparante liften. In de zomer van 2019 hebben reizigers een mooier station, met goede overstapmogelijkheden tussen trein, metro en andere vervoersmiddelen en nieuwe faciliteiten.

Op 31 januari 2018 heeft NS, mede namens RET en ProRail, aannemer Averesch de verbouwing van station Rotterdam Alexander gegund.

Eind november 2017 kreeg Relevant Rohlof de opdracht om aannemer Averesch uit Rijssen te helpen met de EMVI-documenten. Relevant Rohlof verzorgde de tenderreview, schreef mee aan het Plan van Aanpak en visualiseerde de planning en de fasering. En met succes, want vanaf april 2018 gaat de schop in de grond.

Sebastiaan de Wilde, directeur Stationsontwikkeling en Onderhoud bij NS Stations: “Station Rotterdam Alexander wordt dagelijks gebruikt door duizenden reizigers van NS en RET. Als het straks klaar is hebben reizigers een mooier station, met goede overstapmogelijkheden tussen trein, metro en andere vervoersmiddelen en nieuwe faciliteiten. Dat is een enorme verbetering, want dit station verdient deze upgrade in navolging van Rotterdam Centraal.”

“Op dit moment is het station Alexander nog een treinstation waar een metrostation van de RET aan vastzit. Straks hebben NS, Prorail en de RET samen één mooi station met voor de grootste overstapstroom een directe bovengrondse doorloop van de trein naar de metro. Veel veiliger dus voor de reiziger,” aldus Maurice Unck, algemeen directeur RET.

Helpen wij jou ook met een succesvol EMVI-plan? Neem dan snel contact op!

#Content #EMVI

7 keer bekeken
  • LinkedIn - Black Circle
  • Black Twitter Icon